onsdag 8 september 2010

Två månader

I måndags blev du två månader, Nora. Vi vägde dig och du har gått upp lite drygt två kg sedan du föddes, du är alldeles perfekt stor!

Mamma och pappa var lite ambivalenta om du skulle ha napp eller inte, så vi erbjöd men trugade inte i början. Nu har dock mamma insett att det vore så bra om du kan ta nappen en liten stund eftersom jag inte kan ge dig min odelade uppmärksamhet. Så sedan några dagar har jag gett dig nappen ofta, och i går köpte jag en ny sort med mindre sugdel och den fungerar ganska bra! Du är så otroligt söt när du nästan hugger efter nappen och sultar på den med halvslutna ögon. Och det fungerar - du nöjer dig en stund med nappen, skönt för både dig, Siri och mamma.

Nu sover både du och storasyster så jag har vilat lite med en kopp kaffe och ett äpple, men nu ska jag sätta mig bredvid dig och se hur du andas - och sen ska jag diska. Om jag hinner.

1 kommentar:

Kristian sa...

Man borde inte behöva diska.