torsdag 9 december 2010

Eget rum

I natt är andra natten du sover i eget rum, Nora. Beslutet tog mamma i går efter att ha legat vaken i en timma och lyssnat på dig under natten och oroat mig för att du skulle väcka Siri. Du lät i sömnen, så det var ju bara onödigt att mamma var vaken.

Så i går flyttade vi din säng till ditt rum och mamma hörde dig i natt också, men du står längre bort ifrån Siri nu så jag behöver inte oroa mig för att ni ska störa varann lika lätt längre. Det känns skönt!

I dag har du sovit mycket! Du sover väl ifatt förlorad sömn från de senaste dagarna. Sötnos! Du är en glad och härlig tjej och fortfarande är det så att enda gången du är på dåligt humör är när jag försöker få dig att somna eller när du sitter i babyskyddet innan mamma startar bilen. En tjej med vilja - det är en tjej i min smak! Jag älskar dig hejdlöst.

Inga kommentarer: